Je bent bevallen

Vanaf 6 weken na de bevalling

Over jou

Je hebt de prestatie van je leven geleverd! Het is druk en je geniet van je kind(eren), maar het wordt tijd om weer in actie te komen. Werk aan je eigen lijf en ga je weer sterk, fit en energieker voelen.

  • Je wilt weer gaan sporten, maar je weet niet hoe je het best kunt beginnen
  • Je buik(spieren) verdienen de juiste oefeningen met een goede controle
  • Je bekkenbodemspieren zijn zwak en dat geeft ongemak
  • De zwangerschap is zwaarder voor je (lijf) geweest dan je had verwacht
Aanmelden

Over deze workout

Voor wie

  • Deze groep is toegankelijk vanaf 6 weken na de bevalling of 8 weken na een keizersnede.

Waarom

  • Sporten is gezond voor lichaam en geest. Sporten maakt endorfine aan waardoor je je weer blij en fit voelt.
  • Je wilt weer terug naar je eigen lijf.
  • Werken aan eventuele blessures en letsels waarvan je last hebt.

Kenmerken van de workout

  • Tijdens deze workout wordt er specifieke aandacht gegeven aan bekende en minder bekende klachten die kunnen optreden tijdens de zwangerschap of tijdens de bevalling. Denk hierbij aan verzwakte bekkenbodemspieren of een diastase (een buikspier gerelateerde blessure).
  • Onze trainers zijn opgeleid in het testen van deze blessures waarna bepaald kan worden welke (core)oefeningen je al mag starten en welke je vooral nog moet laten. Een verantwoorde training zorgt voor het beste resultaat en een mooi herstel.
  • Trainingen zijn een mix van interval-, tabata-, piramide- en looptraining. Hiermee train je zowel je cardio als je kracht en zorgt het daarnaast voor afwisseling (wel zo fijn!).
  • Maximaal 12 vrouwen in een groep, zodat er altijd een optimale controle is tijdens de uitvoering van de oefeningen.

Trainingsopbouw

  • Elke workout is opgebouwd uit blokken van vier weken waarna de oefeningen veranderen. Hierdoor word je lijf nooit lui en blijf je echt trainen.
  • Alle oefeningen binnen de workout kunnen op 2 verschillende manieren worden uitgevoerd, zodat je altijd op jouw eigen niveau kunt trainen en wordt uitgedaagd.
  • Tijdens de workout maak je gebruik van diverse gewichten en attributen. Extra gewicht en weerstand brengen je verbranding omhoog, zorgen voor een langere naverbranding en helpen je in het uitvoeren van je dagelijkse activiteiten als moeder.

Jouw begeleiding

  • Al onze trainers zijn erkende en ervaren (sport)fysiotherapeuten. Zij beschikken over de juiste medische kennis om jou verantwoord te begeleiden in je herstel en opbouw.

Prijs

  • Na de bevalling weer gaan trainen is belangrijk voor een goed herstel. Met twee á drie keer per week trainen over een periode van drie maanden, zal je veranderingen zien en voelen. Voor een optimaal herstel raden wij abonnement 1 aan.
    Abonnement 1: twee keer per week, €100,- per maand
    Abonnement 2: één keer per week,  €50,-
Bel mij terug

Na mijn bevalling met keizersnede vond ik het moeilijk om te beginnen met sporten. Ik was, door veel rugklachten, angstig verkeerd te starten. Via via kwam ik bij Mom Workout terecht en eigenlijk was dit precies waar ik naar op zoek was. Rustig opstarten onder begeleiding van een sportfysiotherapeute. Je wordt goed in de gaten gehouden, de oefeningen worden waar nodig op jou persoonlijk aangepast en je voelt je (ook al heb je chronisch slaaptekort) weer vol energie en steeds sterker worden na elke training. Zelf ben ik pas 11 weken na mijn bevalling gestart, maar dit had dus veel eerder gekund!

Hanneke


Sinds april ben ik bij Mom Workout aan de slag. Hartstikke leuk! En ook niet onbelangrijk, effectief. Klein groepje, afwisselende en goed doordachte trainingen, fijne persoonlijke begeleiding en ook nog van een fysio. Precies wat ik zocht! Met mijn hernia verleden was ik toch een beetje angstig om oefeningen niet goed te doen waardoor ik mijn rug zou forceren. Nu sta ik elke week lekker buiten te sporten en voel ik duidelijk dat mijn lijf steker en conditie beter wordt. Ik kan het iedereen aanraden!

Floor

Ik ben moeder van twee kinderen, 3 en 6 jaar oud en nu 10 weken aan het sporten bij Mom Workout. Ik voel me beduidend fitter en strakker, wat ik met hockey en in de sportschool niet voor elkaar heb gekregen. Het feit dat we in een klein team buiten aan het sporten zijn onder persoonlijke begeleiding van een fysiotherapeut, gaf voor mij de doorslag om voor Mom Workout te kiezen. Er wordt gezorgd dat je je grenzen verlegt, maar wel op een professionele en prettige manier.

Marleen

Deze workout eerst even persoonlijk bespreken?

Vul onderstaande gegevens in en we nemen binnen 24 uur op werkdagen contact met je op.